Apple, web üzerinde daha güçlü grafikler üretmek için yeni ‘GPU Web’de’ Topluluk Grubu’nu önerdi

Apple’ın WebKit ekibi bugün, web üzerinde 3D grafiklerin geleceğini tartışmak için yeni bir Topluluk Grubu önerdi. Bir blog yazısı WebKit blogunda , Apple’ın Dean Jackson, modern GPU özelliklerini gösterir bir standart API geliştirme şirketin önerisi hakkında yazdı.

Apple’ın WebKit ekibi, bugün Web’de 3D grafiklerin geleceğini tartışmak ve alt düzey grafik ve genel amaçlı hesaplama da dahil olmak üzere modern GPU özelliklerini ortaya koyan standart bir API geliştirmek için W3C’de yeni bir Topluluk Grubu önerdi.

W3C Topluluk Grupları, herkesin özgürce katılmasına izin verir ve bize tarayıcı mühendisleri, GPU donanım satıcıları, yazılım geliştiricileri ve Web topluluğunu davet ediyoruz. Apple, web üzerinde daha güçlü grafikler üretmek için yeni ‘GPU Web’de’ Topluluk Grubu’nu önerdi

Apple tarafından önerilen WebGPU standardı WebGL’den çok daha nesne yönelimli. Apple’ın standardı geliştirici topluluğunda bazıları tarafından “Web’de Metal” olarak nitelendirildi.

GPU teknolojisi geliştirildi ve yeni GPU tasarımlarını daha iyi yansıtacak yeni yazılım API’leri oluşturuldu. Bu yeni API’ler daha düşük bir soyutlama seviyesinde bulunur ve azalan genel giderlerinden ötürü genellikle OpenGL’den daha iyi bir performans sunar.

Bu alanın başlıca platform teknolojileri Microsoft’tan Direct3D 12, Apple’dan Metal ve Khronos Grubu’ndan Vulkan’dır. Bu teknolojilerin tasarım konseptleri benzer olsa da, maalesef tüm platformlarda hiçbiri mevcut değildir.

Apple, WebGPU’nun geliştiricilerin devleti temsil eden nesneleri yaratmasına ve depolamasına izin verdiğini, aynı zamanda daha geniş bir komut setini işleyebilen nesneler için olanak tanıdığını söylüyor. Bu, bir çizim işlemi sırasında yapılması gereken işi azaltır.

Her bir çizim işleminden önce durum ayarlamak yerine, WebGPU, bir komut dizisini işleyebilen nesnelerin yanında, durumu temsil eden nesneleri oluşturmanıza ve saklamanıza izin verir. Bu şekilde, devletler oluşturulurken bir ön doğrulama yapabiliriz, böylece bir çizim işlemi sırasında gerçekleştirmemiz gereken işi azaltırız. Apple, web üzerinde daha güçlü grafikler üretmek için yeni ‘GPU Web’de’ Topluluk Grubu’nu önerdi

Apple’a göre bu standart tüm W3C Topluluk Grupları, GPU donanım satıcıları, yazılım geliştiricileri ve Web topluluğu için bir bütün olarak açık olacak.

Apple’ın WebGPU önerisi hakkında daha fazla bilgi ve cesur ayrıntıları şirketin bulunabilir WebKit blogunda . Bir web geliştiricisi iseniz, Apple’ın web üzerinde daha güçlü bir grafik standardı önerisi hakkında ne düşünüyorsunuz?

Bu yardımcı oldu mu?

0 / 0

Bir yanıt yazın 0

E-posta adresiniz yayımlanmayacaktır. Required fields are marked *