android uygulama geliştirme Yani bir katil uygulama fikriniz var ve bunu gerçeğe dönüştürmeye ve piyasaya sürmeye hazırsınız. Şüphesiz ilk indirmelerinizi, incelemelerinizi ve karınızı almaya başlamak için kaşınıyorsunuz. Ama sadece bir problem var: Nereden başlayacağınız konusunda bir fikriniz yok!
Kodlamayı öğrenmek kendi başına yeterli olmakla birlikte Android geliştirmeyle daha karmaşık olabilir. Sadece Java’yı anlamanız gerekmiyor, aynı zamanda Android’e özgü tüm yazılımları kurmanız ve Android uygulamalarının geliştirilmesinin tüm benzersiz özelliklerini öğrenmeniz gerekiyor.
Genel olarak, bir Android uygulaması oluşturmak için SDK (Yazılım Geliştirme Kiti), Android Studio veya Eclipse gibi bir IDE (Entegre Geliştirme Ortamı) , Java Yazılım Geliştirme Kiti (JDK) ve test etmek için sanal bir cihaz gerekir. Tüm bunlar, kurulum için işe yarıyor ve daha önce Google Play Hizmetleri, ekran boyutları, API düzeyleri gibi şeylere bakmaya başlamadan bile…
Bu sadece yoğun bir bilgi miktarı ve başlayabilmeleri için çok fazla insanı söndürmek için yeterli. Bu makaledeki amacım o zaman, bir uygulama yaratmanın bütün ihtimalini denemek ve birazcık daha az ürkütücü kılmak için ulaşılabilir bir rehber sunmaktır. Geri kalanlar boyunca bilmeniz ve parlatmanız gereken bitleri açıklayacağım ve sonunda Yinelemeye ve denemeye başlayabileceğiniz temel bir uygulamanız var.
Git ve kendinize bir bardak çay yapın, bu biraz zaman alabilir…
Çoğu dilde program yapmak için bir IDE veya ‘Entegre Geliştirme Ortamı’ adı verilen bir yazılıma ihtiyacınız var. Android geliştirme için en yaygın IDE , Google’ın kendisinden doğrudan gelen Android Studio’dur . Buradan alabilirsiniz .
IDE, kodunuzu gireceğiniz ana kullanıcı arayüzünü size verir (sadece not defterine yazamazsınız). Ayrıca, yanlış yaptığınız şeyleri öne çıkarır, öneriler sunar ve yaratıcılığınızı kolayca çalıştırıp test etmenizi sağlar. İhtiyacınız olan dosyaları oluşturur, temel düzenleri sağlar ve genellikle size çok fazla zaman ve çaba kazandırır.
Android Studio ile ilgili harika olan şey, Android geliştirme için özel olarak tasarlanmış olmasıdır (en popüler ikinci seçenek olan Eclipse’den farklı olarak). Bu, yazılımı indirdiğinizde, Android SDK (Android platformunun kendisi de dahil olmak üzere çeşitli araçlar) ve test edebileceğiniz bir emülatör olan Android Virtual Device dahil olmak üzere ihtiyacınız olan diğer bitleri de alacağınız anlamına gelir. uygulamalarınız açık. Yükleme işlemini gerçekleştirdiğinizde, bu ek bileşenleri istediğinizi onaylamak için işaretli kutuları bıraktığınızdan emin olun. Daha sonra bunları manuel olarak ekleyebilirsiniz, ancak bu yalnızca sorunları daha da karmaşıklaştıracaktır.
Belirtildiği gibi, Android Studio için bazı alternatifler vardır. Eclipse , başka şeyler geliştirmek için de kullanılabilen (iOS uygulamaları gibi) eski bir IDE’dir ve genel olarak biraz daha esnektir. Aynı zamanda başlangıç seviyesine yeni başlayanlar için değil, başlangıç olarak başlamak için çok daha becerikli. Benim başka bir kişisel favorim Basic4Android . Basic4Android, Android uygulamalarını BASIC programlama diliyle kodlamanızı sağlayan bir IDE’dir. Bir çok farklı yolla da işleri kolaylaştırıyor ve “hızlı gelişim” üzerine odaklanıyor.
Unity3D ve sayısız uygulama kurucuları gibi, bina üzerinde neleri planladığınıza göre belirli güçlü ve zayıf yönleri olan başka seçenekler de var. Ancak, basitlik uğruna, Android Studio’ya odaklanıyoruz çünkü temel uygulamalar ve hemen hemen endüstri standardı oluşturmak için ‘ana’ yol haline geldi. İşinizi satabileceğinizi düşünüyorsanız, kendinize en fazla esnekliği ve kontrolü mümkün kılmak istiyorsanız veya profesyonel bir uygulama geliştiricisi olmak istiyorsanız, bu araca ihtiyacınız olacak.
Tüm bunları okuduysanız ve hala çok fazla bulursanız, Basic4Android’i daha basit bir yaklaşım olarak değerlendirmek isteyebilirsiniz ve bunu gelecekteki bir gönderide ele alacağım.
Tamam, sadece tekrarlamak için: Artık Android Studio’nun indirildi ve yüklendi. Ama adımı okuyana kadar koşma! Şimdiye kadar çok iyi… Neyin yanlış gidebilir ki?
Artık Android Studio’yu yüklediniz, geliştiriciye ilk adımınızı attınız! Bir çok insan sadece bu kadarını yönetiyor ve ardından yazılımı aylar boyunca bilgisayarında yüklü bırakıyor, Başlat Menüsü’nde gördüğü her seferinde suçlu hissediyor. Sonunda, Steam’de bir sonraki AAA başlığına yer açmak için onu silmeye son verdiler ve bu yüzden tüm üzücü olayı sona erdiriyorlar… Onlar gibi bitmesin – daha olumlu sonuçların zamanı geldi!
Başlamadan önce, Android Studio’yu kullanmak için makinenize Java yüklemeniz gerekir. Özellikle, Java Geliştirme Seti’ni (JDK) yüklemeniz gerekecek. Java, bu örnekte uygulamalarınızı oluşturmak için kullanacağınız programlama dilidir ve Android Studio’nun kodunuzu yorumlayabilmesi ve derleyebilmesini sağlamak için JDK’yı yüklemeniz gerekir (derleme, kaynağı bir şeye dönüştürmek anlamına gelir) CPU tarafından anlaşılan – makine kodu). Java Geliştirme Kiti’ni burada bulabilirsiniz . Sadece yüklemek için talimatları indirin ve izleyin.
Şimdi başlatmak için Android Studio’ya tıklayabilirsiniz. Açıldıktan sonra, başlangıç yapabileceğiniz veya bazı seçenekleri yapılandırabileceğiniz bir menü sunulur. Harika olan şey, bu noktada sizin için her şeyin ele alınmasıdır, bununla birlikte SDK Yöneticisine (Yapılandır> SDK Yöneticisi) daha yakından alışmak isteyebilirsiniz. Google Glass için kod örnekleri veya destek gibi şeyler. Ama şimdi bunun için endişelenme ama eğer Android Studio bir şeyi kaçırdığınızı söylüyorsa, muhtemelen onu bulmak için gitmeniz gereken yer burasıdır.
Uygulamalarınızı oluşturmak için Android Studio’yu kullandığınızda gerçekten etkileşim üç ana şey var.
Eğer bunu biraz karmaşık ve ürkütücü buluyorsanız, o zaman … doğduğunuzu bilmiyorsunuz. Bu daha kötü bir şekilde kullanılırdı .
Belki bu biraz teselli sunar…
Örneklerinizi yükledikten sonra, Android Studio’yu yüklediğinizde gördüğünüz ilk sayfaya geri dönebilirsiniz. Şimdi yeni bir Android Studio Projesi başlatmayı seçmek istersiniz – eninde sonunda gerçekleşiyor!
Uygulamanız ve ‘şirket alan adınız’ için istediğiniz adı girin. Bu öğeler birlikte, paket adınızı aşağıdaki biçimde oluşturmak için kullanılacaktır:
com.companyname.appname
Paket, Google Play Store’a yükleyeceğiniz derlenmiş dosya veya APK (‘Android Paket Dosyası’) olacaktır. İnsanların bunu görebileceği yollar vardır, bu yüzden sonunda yayınlayacağınız bir şey yapmayı planlıyorsanız, ‘komik kelimeler’ kullanmaktan uzak durmaya çalışın.
Girilecek son alan, uygulamanızla ilgili tüm dosyaları kaydetmek istediğiniz dizindir. Her zaman kodumun yedeğini aldığımdan emin olmak için DropBox’a kaydetmeyi seviyorum. Tekrar İleri’ye tıklayın ve ne olduğunu tahmin edin… Daha fazla seçenek! Huzzah! Endişelenme, neredeyse oradayız…
Sonra ne tür bir cihaz için geliştireceğinize karar vermeniz gerekiyor ve bu durumda Telefon ve Tablet seçeneğiyle başlayacağız . Diğer seçenekler ise TV, Wear and Glass. Gelecekte sayısız platform için geliştirmek istiyorsanız iyi olur – bu Android’in harikalarından biri – ama başlayalım biraz daha basit bir şeyle başlayalım, tamam mı?
Bu aşamada yapmanız gereken diğer seçenek ‘Minimum SDK’dır. Bu, desteklemek istediğiniz en düşük Android sürümüdür. Neden sadece Android’in en son sürümünü buraya girmiyorsunuz? Nispeten az insan aslında çünkü, sahip Android’in son sürümü herhangi bir zamanda cihazlarına yüklemiş. Özellikle denizaşırı olmak üzere mümkün olan en geniş kitleye ulaşmak için daha eski sürümleri olan telefonları desteklemek istiyorsunuz.
Neden sadece Android 1.1 ile gitmiyorsunuz? Bunun bir seçenek olmaması (Froyo, gidebildiğiniz kadar düşük) olmasının yanı sıra, bu, yeni güncellemelerin en yeni özelliklerinden herhangi birini kullanmanızı da engeller.
Bu aşamadaki en iyi bahis, varsayılan seçenek ile gitmek, bu yüzden bu alanı olduğu gibi bırakın. Bir sonraki sayfada, uygulamanızın başlangıçta görünmesini istediğiniz yolu seçme seçeneği sunulur. Bu , temel olarak uygulamanızın ana sayfası olan ‘ Etkinlik Modülü’nüzün görünümü olacaktır . Bunları şablonlar gibi düşünün; Uygulamanızın ekranını ekranın üst kısmına mı taşımak istiyorsunuz yoksa UI’nizin tüm ekranı doldurmasını mı istiyorsunuz? Sizin için hazır tasarlanmış bazı unsurlarla başlamak ister misiniz? Uygulamanız öncelikli olarak Google Haritalar’ı kullanacak mı (birazdan buraya gitmeyin, işler Google Play Hizmetleri’yle daha da karmaşıklaşır).
Bir uygulamanın, bir web sitesinde ayrı sayfalar gibi davranan birden çok etkinliğe sahip olabileceğini unutmayın. Örneğin bir ‘ayarlar’ etkinliğiniz ve bir ‘ana’ etkinliğiniz olabilir. Bu nedenle etkinlik, söz konusu uygulamaya göre değil, uygulamanızın tek başına bir sayfasıdır.
Gerçi ilk oluşturulması için, muhtemelen bir şey yapmak geleni yapacağım gerçekten sadece tek temel aktivite gösterdiği basit. İşleri olabildiğince basit ve tüm amaçlarla ve amaçlarla saklamak için ‘ Temel Etkinlik’i seçin , bu şimdi uygulamanız olacaktır. Son birkaç seçeneği daha sonra tekrar tıklayın.
Artık aktivitenizin adını ve düzen adını seçtiniz (‘Temel Etkinlik’i seçtiyseniz, başlık seçeneğine ve’ menu_resource ‘adına da sahip olacaksınız). Etkinlik adı, kodunuzdaki faaliyetlerinize nasıl başvuracağınızdır, bu nedenle ‘MainActivity’ gibi mantıklı bir şey (genellikle kodlama için iyi öneriler) olarak adlandırın. Yaratıcı, biliyorum.
Düzen adı, bir etkinliğin düzenini belirleyen bir dosyayı açıklar. Bu, resim ve menüler gibi öğelerin nereye gittiğini ve hangi yazı tiplerini kullanacağınızı tanımlamak için ana etkinlik koduyla birlikte çalışan ayrı bir kod parçasıdır. Bu, arkadaşlarınızı etkilemek istiyorsanız aslında Java değil XML – veya Genişletilebilir İşaretleme Dili’dir.
Web geliştirmede arka planı olan herkes için, XML’iniz biraz HTML veya CSS stil sayfası gibi çalışır. Bu arada aktivitenin Java kodu , ekrandaki elemanların basıldığında ne yaptığını söylüyor . Varsayılan adı ‘activity_main’ olarak burada bırakmak güzel. Son olarak, menü ve başlık için bir isim seçin. Kullanıcınız bunu bazı noktalarda görebileceğinden, başlık için güzel bir şey seçin. İleri’yi tıklayın … ve şimdi uygulamanızı göreceksiniz!
Boş, işe yaramaz uygulamanız… Tüm bunlar sadece başlamak için! İnsanların neden vazgeçtiğini görüyor musun? Ama aslında onu aşağıdaki çok temel adımlara ayırabiliriz:
Yani gerçekten o kadar da kötü değil… Unutmayın: Bütün bunları bir kez yaptıktan sonra, bunu sonsuza kadar unutabilir ve eğlenceli şeylere odaklanabilirsiniz: uygulamalar yaratmak! Çayınız bu noktada muhtemelen soğuk, bu yüzden bir sonraki çok önemli adım, daha fazla elde etmektir.
Uygulamanız açıldığında, uygulamanızı oluşturan tüm farklı dosya ve klasörler ile solda bir dizin ağacı ve ‘Hello World!’ Mesajını gösteren bir telefonun resmini görmelisiniz. merkezinde. Peki, size de merhaba!
(‘Merhaba Dünya’yı görüntüleyen temel bir uygulama, en yeni geliştiricilerin yeni bir dilde programlamayı öğrendiklerinde ilk yaptıkları şey. Android Studio hile yapıyor, çünkü sizin için yapıyor!)
Açık sekmenin (üstte), büyük telefonun ekranda görüntülendiği ‘activity_main.xml’ olduğunu fark edebilirsiniz. Activity_main.xml dosyasının ana etkinliğinizin düzen talimatlarını tanımlayan XML kodu olduğunu hatırlayabilirsiniz.
Projenizi başlattığınızda ‘Temel Etkinlik’i seçtiyseniz,’ content_main.xml ‘olarak adlandırılan ikinci bir XML dosyası görürsünüz. Çoğunlukla, bu ikisi de aynı şeyi yapar ancak ‘acitvity_main.xml’, ‘Temel Etkinlik’i seçtiğinizde Android Studio’nun sizin için oluşturduğu temel düzeni içerir. Düzenlemek istediğiniz içerik content_main.xml dosyasındadır, bu yüzden bunu açın ve şimdilik bunun için endişelenmeyin.
(Başlamadan açık olan bu değilse, soldaki dizini kullanarak açmak için uygulamayı seçin : app> res> content_main.xml. )
Android Studio, XML kodunu burada değil, düzenin ekranda nasıl görüneceğinin bir gösterimini gösteriyor. Bu, web tasarımı için Dreamweaver gibi görsel bir editördür ve hayatı geliştiriciler için biraz daha kolaylaştırır.
Ayrıca uygulamanıza ekleyebileceğiniz soldan ” widget ” adı verilen bir sürü seçeneğiniz de var . Bu temel uygulama şeylerdir; Örneğin, etkinliğinize ‘Tamam’ diyen bir düğme eklemek isterseniz, onu ekrana sürükleyip istediğiniz yere bırakabilirsiniz. Devam edin ve ‘Merhaba Dünya’nın altında bir’ Tamam ‘düğmesine basın.
Bulduğunuz başka bir şey, metni değiştirmek ve ‘KİMLİĞİ’ değiştirmek için bu öğelerin herhangi birine tıklayabilirsiniz. Kimlik, Java kodunuzda her bir öğeye (‘ görünüm ‘ olarak adlandırılır) başvurduğunuz yoldur, metin ise kullanıcıya görüntülediğiniz şeydir.
‘Merhaba Dünya’ widget’ını silin (veya görüntüleyin) ve düğmedeki metni ‘Merhaba?’ Olarak değiştirin. Aynı şekilde, düğmedeki ‘id’ değerini ‘button1’ olarak değiştirin.
Şimdi gizlice küçük bir program yazmaya başladım… Bir görünümü seçtiğinizde, metin rengini ve boyutunu değiştirmek için sağ alt kısımda seçenekler elde ettiğinizi de unutmayın. Eğer değiştirmek isterseniz bu değişkenlerle oynayabilirsiniz. Düğmenizin görünümü. Buraya bir dakika içinde geri dönüyoruz, bu yüzden zihinsel bir not edin!
Şimdi MainActivity.java’nızı açın. Sekme en üstte olacak, ancak olmaması durumunda, onu bulun: Uygulama> Java.
Bu, uygulamanızın davranışını tanımlayan koddur. Bu aşamada, küçük bir kod gireceksiniz:
public void buttonOnClick(View v) {
Button button1 = (Button) v;
((Button) v).setText("Hello!");
}
Bu, “ @Override, Public Boolean ” dan hemen önce gelen ilk tek kapalı parantezin alt kısmına doğru gidecektir . Böyle görünmeli:
Tüm bunların anlamı ne? Temel olarak, bir kişi düğmeyi tıkladığında “ void buttonOnClick ” i takip eden herhangi bir şey gerçekleştirilecektir. Düğmeyi “ Button button1 = (Button) v; ”Kodu ve ardından metni değiştirir.
Evet, aynı şeyi elde edebilmenin başka yolları da var ama bunun güzel ve basit olduğunu ve anlaşılması kolay olduğunu düşünüyorum. Okumaya biraz zaman ayırın ve ne yaptığınızı kafanıza sokmaya çalışın…
Sayfanın üstünde ‘import …’ kelimesi var. Bunu genişletmek için tıklayın ve satırın bir yerde olduğundan emin olun: “ import android.widget.Button; ”. Son biti yazdığınız zaman kendi başına görünmelidir (Android Studio böyle akıllıdır) ama yapmadıysa kendiniz ekleyebilirsiniz.
(Bu satırları “,” şeklinde yazdığımızı fark edersiniz. Bu, temel Java biçimlendirmesidir ve birisini unutursanız, bir hata verir. Onlar için etrafta arama yapmaya alışırsınız!)
Şimdi içerik_main.xml sayfanıza geri dönün ve düğmeye tıklayın. Düğme için parametrelerinizin bulunduğu sağ köşede, ‘onClick’ adında bir seçenek bulunabilmeniz gerekir. Bunu tıklayın ve ardından açılır menüden yazdığınız ‘onClick’ satırını seçin. Daha önce yaptığınız, Android Studio’ya, kod bölümünü oluşturduğunuz düğmeyle ilişkilendirmek istediğiniz söylendi (çünkü gelecekte çok sayıda düğmeniz olacak).
Şimdi yapacak tek şey yaptığınız uygulamayı çalıştırmak. En üste doğru ‘koş’ seçeneğine gidin ve ardından açılır menüden ‘run app’ seçeneğini seçin. AVD’nizi (Android Virtual Device) zaten yüklemelisiniz, ancak yapamıyorsanız, şu adrese gidebilirsiniz: araçlar> Android> AVD Manager> + Sanal Cihaz Oluştur . Seni unutma da bir Android sürümünü yüklemeniz gerekir üzerine cihazın.
Uygulamanızı çalıştıran emülatörü başlatmak için adımları izleyin. Sabırlı olun, bazen bir alabilir yaşı o ise … yüklemek için aslayukarı yükler, sen ‘paketleme’ bir APK oluşturmak için uygulamayı düşünebilirsiniz. Bunu Android cihazınıza sürükleyin ve yüklemek ve çalıştırmak için çift tıklayın.
Bir kez sonunda ve koşarak bu eğlenceli, eğlenceli bir uygulama ile bir gitme olabilir. Bulmanız gereken şey, düğmeyi tıkladığınızda ‘Merhaba?’ ‘Merhaba!’ Biz zengin olacağız…
(Eğer işe yaramıyorsa… bir şeyler ters gitti. Ben değildim, benim işim var! Kodunuzdaki kırmızı metni arayın ve Android Studio’dan öneriler almak için farenizi üzerine getirin.)
Tamam, bu bir yalandı. Muhtemelen ediyoruz değil zengin olacak. Şu anda yaptığımız uygulama oldukça gevşek. Kesinlikle deneyebilir ve satabilirsin ama muhtemelen bu kadar iyi yorum almazsın.
Bu temel uygulama yaratımından bahsetmiş olmamızın nedeni, size programlamanın temellerini öğrettiğinden kaynaklanmaktadır. Bir eylemin ve bir reaksiyonun var – bir düğmeye basarak bir şey yapar . Bazı değişkenler ve bazı matematikler atın, bazı güzel görüntüler ve kullanışlı bir işlev ekleyin ve gerçekten çok basit bir uygulama yapmak için gerçekten yeterli.
Peki buradan nereye gidiyoruz? Öğrenilecek çok daha fazla şey var: Henüz Android Manifest’e bakmadık , özel anahtar kelimeniz hakkında konuşmadık (ya da bunu kaybettiğinizde ne kadar eğlenceli olduğu) ve Android uygulamasının yaşam döngüsünü bile incelemedik. ‘( Aslan Kral ile ilgisi yok ). Farklı ekran boyutlarını destekleyen sorunlar var ve öğrenecek daha çok şey var.
Ne yazık ki, Android uygulamasının tüm gelişimini size öğretmek için kitabın tamamını alacaktır . Yani başlamak için iyi bir yer: kitap satın al!
Ama daha önemli olan sadece etrafta oynamak ve bir şeyler denemek. Birinci gün dünyayı değiştiren uygulamanızı yapmak için yola çıkmayın. Bunun yerine, basit ve basit bir şey yapmaya odaklanın ve sonra üzerine inşa edin. Metnin düzenini değiştirmeyi deneyin ve uygulamanızı gerçekten kullanışlı hale getirmek için daha fazla düğmeye ve daha fazla kural eklemeyi deneyin.
Sonunda, kendi başına anlayamayacağınız bir şey olduğunu göreceksiniz. Belki birileri senin düğmene tıkladığında çalmak için bir ses istiyorsun, örneğin. Gerçek öğrenmenin başladığı yer burası. Şimdi yapmanız gereken tek şey Google’da arama yapmak: “OnClick Android’de ses nasıl oynanır”
Bir grup karmaşık cevap bulabilirsin ama sonunda birileri, muhtemelen stackoverflow’da , cevabı sadece senin için çözecek. Sonra yaptığınız şey, bu kodu kopyalamanız ve uygulamanıza yapıştırmanız, birkaç değişiklik yapmanızdır.
Aynı şekilde, Android stüdyosu aracılığıyla kullanılabilen kod örneklerinden bazılarını deneyin. Nasıl çalıştığını görün, şeyleri değiştirmeyi deneyin ve sadece deneyin. İşler ters gidecektir ve hata mesajları gelecektir, ancak çoğunlukla talimatları izlerseniz, işlenmesi kolay olur. Panik yapma! Ve bu uygulama yapmak için nasıl öğrendiğinizi oldukça fazla . Birçoğu mühendislik, kopyalama ve yapıştırma işlemlerini tersine çevirir. Ana programı yerine getirdiğinizde, geri kalanı gittiğinizde alırsınız.
Başlamak için mutlak en kolay yolu istiyorsanız, o zaman yaptığınız ve değiştirdiğinize yakın olan bazı örnek kodları bulun. Hiç kimse sizin için hiçbir anlam ifade etmeyecek bir şekilde açıklayamayacak ve başlayacak her şeyi kavramak için endişeleniyorsanız, hiçbir zaman bir yere varamayacaksınız.
Instagram'daki Kaybolma Modu, kullanıcıların birbiriyle yaptığı sohbetlerde mesajların, fotoğrafların, videoların ve diğer içeriklerin bir süre…
Pil ömrü, iPhone kullanıcıları için en önemli konulardan biridir. Gün içinde şarj cihazına ulaşamama durumunda,…
iPhone'da Konum Geçmişi Nasıl Bulunur ve Yönetilir? iPhone'unuz, Android telefonlar gibi konumunuzu takip eden özelliklere…