Esport’ların yükselişi oyun endüstrisini nasıl etkileyecektir?

Bunu birkaç yıl önce söylemek çok abartılı gibi görünebilirdi, ancak esportların oyunlarda kaldıkları muazzam etkileri göz ardı etmek imkânsız hale geldi. Oyun geliştiricileri, esport’u umursamıyorlar, çünkü geçen yılki League of Legends dünya şampiyonluğunun bu finallerinde dünya genelinde 36 milyon günlük görüş yapılmış ve 6,3 milyon $ para ödülüne layık görüldü. Pazar araştırmacısı Newzoo, geçen yıl 493 milyon dolara yükselen esports oyun pazarının 2019 yılına kadar 1,1 milyar doları bulacağını öngörüyor. Bu anıtsal dikkati medyada bilge ve ekonomik olarak ve son birkaç yıldır yüzde 100’lük bir görüntüleme büyümesi oranı göz önüne alındığında, yalnızca gelişim fikirlerinin spor dalında savunulan oyun geliştirme alanının diğer türlerine sürüneceğini görüyoruz Kendileri için bu göz kamaştırıcı sayıları yakalamaya çalışıyorlar.

Daha fazla esports doğacak

Blizzard geçtiğimiz günlerde 25 milyondan fazla kişinin tüm oyun dünyasının dikkatini çeken Overwatch’ı (takım temelli bir atıcı) oynadığını açıkladı. Basitçe söylemek gerekirse, bu hiçbir geliştiriciyi görmezden gelebilecek çok büyük bir sayıdır – ne de olmaz. Ve hepsi bir yıldan kısa bir süre önce başlayan bir oyun için oldu. Overwatch ve League of Legends için gaddar oyuncu temelleri sayesinde, geliştiriciler kendi çabalarını yaparak spor ve rekabete dayalı oyun meraklılarını cezbetmek için çabalarını artıracaklardır. Esport’ların yükselişi oyun endüstrisini nasıl etkileyecektir?

Esports ligine giren daha büyük isim yatırım dolarıyla – özellikle de NBA ve 2K Games arasında bir esports ligi başlatmak için yeni bir çaba – daha fazla oyun geliştiricileri, esport sahnesinin büyük silahlarını kendileri almaya çalışacaklar. Bunun kanıtı için, Legends, Smite, Fırtınanın Kahramanları ve Dota 2’nin çok oyunculu çevrimiçi savaş alanı (MOBA) başlıkları arasındaki mevcut sert rekabette başka yere bakmanız gerekmiyor. Zaten büyük, rekabetçi bir alan – Ancak gelecekteki oyun geliştiricileri için cesaret kırıcı olmaz. Her şeyden önce, kendilerine pastanın bir parçasını denemek ve denemek için onlara ilham verecektir. Sonuçta, rekabetten gelişen bir endüstri.

Bu sayıda esporta uygun başlıkta bile, sürücü topluluğundaki oyun topluluğunu görüp, geriye kalanların kenarlarından izlerken kârda hangi geliştiricilerin kara çıkacağını belirleyeceğiz. İzleyiciler, esportlarda böylesine önemli bir rol oynuyor çünkü kullanıcılar bu oyunları kendi topluluklarından dolayı seçiyorlar. Bir topluluk takibinde olmadan, yeni esport başlıkları oyun endüstrisinin sanal köşesinde toz toplayacaktır. Esport’ların yükselişi oyun endüstrisini nasıl etkileyecektir?

Rekabetçi ancak işbirliğine dayalı oyun oynama konusuna odaklanma artışı

Esports, oyun dünyasında, rekabet yerine hem işbirlikçi hem de rekabetçi oyun ve davranışları eşzamanlı olarak sergilemek ve ödüllendirmek yoluyla ilginç bir alanı kaplıyor. Bir takımda video oyununda yenilgiyi bozma fikri, köklerini Counter-Strike ve Halo günlerine kadar izleyebilir ancak ekip çalışması ve muharebe karışımı gerçekten odaklanıyor ve profesyonel spor karşılaşmalarının yükselişiyle en büyük itme gücünü elde etti. Esport’ların yükselişi oyun endüstrisini nasıl etkileyecektir?

Daha fazla oyunun ilerleyen bu işbirliği ve rekabet dengesini sağlamaya çalıştıklarını göreceksiniz. Spor oyunları, özellikle de futbol ve basketbol gibi ekip sporlarını tasvir ederek, dostluk ve rekabetin kol kolunda kutlandığı yerde en kolay geçişi sağlayacaktır. Ancak burada durmayacak: Uncharted 4 gibi tek kişilik maceralara eklenen çok oyunculu modların yükselişine bakınız. Çok oyunculu oyunun daha fazla kaynak aldığını ve daha fazla ilgi gördüğünü göreceksiniz. Tek oyunculu macera, oyunun dünyasına ve dünyaya girişiniz olacak – ve daha sonra çok oyunculu maçlar sizi gerçek oyunun başladığı yere götürecek.

Serbest bıraktıktan sonra oyunlar için daha sık güncelleme

Esport oyunlarının çoğu, yeni içerik getirildiğinde ve mevcut içeriğin oyun adil hale getirilmesi ve her karakteri uygun bir seçenek olarak tutması nedeniyle, her iki üç haftada bir sık sık denge yamalarına sahiptir. Bu yamaları sadece evde bu oyunların yaşadığını, solunumla ilgili gelişmelerin yanı sıra, geliştiriciler ve oyuncular arasında gittikçe daha sık yapılan iletişimler olduğunu da belirtti. Bu değişiklikler, söz konusu oyun başlığı için tanıtım yapıyor: Birçok YouTube kullanıcıları ve sosyal medya kullanıcıları, en sevdikleri karakterleri parlattıysa (güç artışı) veya nerfed (güçte azalma) yorumlayacak – bazen de şiddetle – yorumlayacak.

Ancak, bunları “dengeleme yamaları” nı görmeyi beklemeyebileceğiniz oyunlarda görmeyi umuyoruz. Her iki ila üç hafta kadar sık ​​gelmeyebilir, ancak oyun geliştiricileri oyunu oynamak için oyun oynamak konusunda kesinlikle fark etmişlerdir. Bir oyunun glitch’lerine veya popüler olmayan parçalarına değinmek için fly. Final Fantasy XV gibi bile anlatı odaklı oyunlar artık yamaları alıyorsanız: Square Enix bu doğruladı zorluk azaltmak ek yetkiler vererek oyunun çok kötülenen Bölüm 13. İnternet içerik yayınlama sistemleri bu tür yamaları mümkün kılıyor – ancak esport başlıklarındaki rolü onları popüler hale getirdi ve oyuncuların ve geliştiricilerin zihinlerinin ön planına getirdi. Esport’ların yükselişi oyun endüstrisini nasıl etkileyecektir?

Esports turnuvalarını bir üst düzeye taşımak

VR ve esportlar şu an oyun tasarımında en çok bahsettiğimiz gelişmelerden ikisidir, ancak rekabetçi oyunların VR’de görüleceği noktada değiliz. Esports, oyunların bir an önce kazanıp kaybolduğu bir alandır. Bu, yıldırım hızlı reflekslerde ve en üst düzeyde hassaslığa sahip olmayı gerektirir ve hatta en üst seviye VR cihazları bile bunu sağlamayabilir.

Ancak bu, geliştiricilerin VR ve esport’ların evlilik konusunu düşünmüyor olduğu anlamına gelmiyor ve burada kritik ilk adım yatıyor. Counter-Strike: Küresel Saldırı ve Ligi Legends turnuvaları, geçen Ekim ve Kasım ayında VR cihazlarına canlı yayınlandı. Bu, hemen VR odaklı bir esport unvanının gelişimine işaret etmiyor, ancak oyun tasarımının en ateşli bölümlerinden ikisinin nasıl bir araya getirileceğine yönelik bilinçli düşünceyi gösteriyor. Esport’ların yükselişi oyun endüstrisini nasıl etkileyecektir?

Yani evet, bunun bir esports dünyası olduğunu söylemek cazip ve biz sadece içinde yaşıyoruz. Oyun tasarımcıları milyonlarca dolara ve oyuncuya çekilen giderek daha büyük bir video oyun kanadından not alırken, notların sonuçlarının esports alanının dışındaki oyunlarda gittikçe artan oranlarda açılmaya başlayacağız. Sonuçta, oyun geliştirme, iyi fikirlerin bir araya getirilmesiyle ve bunları size, oyununuza ve kazandırdıkları oyunculardan daha benzersiz kılmaya yöneliktir.

 

Bu yardımcı oldu mu?

0 / 0

Bir yanıt yazın 0

E-posta adresiniz yayımlanmayacaktır. Required fields are marked *