Final Fantasy XII: The Zodiac Age inceleme

Final Fantasy XII’nin 2006’da PlayStation 2 için ilk çıktığında tartışmalı bir oyun olduğuna inanamıyorum. Parlaklığı o zamanlar belliydi ve Zodyak Çağı, rol yapma oyununun oyun oynamasına izin vermeyeceğini kanıtladı. Aptalca şey zaman gibi kalitesini inceltir.

Elbette, Square Enix , 11 Temmuz’da çıkan PlayStation 4 için bu HD remasteri yapmak için bazı yenilikler ekledi – olağanüstü. Ancak, temeldeki oyun o kadar derin ve ilginç olmasaydı, dokunmuş görsellerin tümü ve kullanışlı yeni özellikler önemsiz sayılmazdı.

Ne istiyorsunuz?

Final Fantasy XII hala harika

Final Fantasy XII serisi için büyük bir hareketti. Ana franchise’ta rasgele karşılaşmalar gibi olağan Japon RPG mekaniklerini kullanmayan ilk taksit (çevrimiçi çok oyunculu Final Fantasy XI’nin dışında) idi. Bunun yerine, onlara rastladığınız gibi dolaşıp canavarlarla savaştınız.

Fakat Final Fantasy XII bir aksiyon oyunu değildir. Savaşlar, planlamaya, zayıf noktaları sömürmeye ve takımınızı sağlıklı tutmaya yöneliktir. Sadece bir saldırı düğmesine basmayın. Dürüst olmak gerekirse, kavgalar hayal ettiğiniz gibi geleneksel Final Fantasy oyunlarından uzaklaşmaktan çok değildir. Karakterler, Square Enix’in Final Fantasy VI ve Final Fantasy VII gibi popüler oyunlarda kullandığı Aktif Savaş Sistemi’ndeki gibi, herhangi bir işlemi gerçekleştirmeden önce bir metreye kadar beklemek zorunda kalacaklar.

Gambit sistemi, Final Fantasy XII’yi benzersiz kılan şey. Eylemi daima duraklatabilir ve ekibiniz için bireysel emirler yayınlayabilseniz de, Gambits partisine özel, koşullu komut vermenize izin verir. Örneğin, bir karakterin sağlığı% 40’ın altındaysa bir müttefikin daima iyileşmesini söyleyebilirsiniz. Aynı karakterin, bu elemente zayıf bir düşman üzerinde ateş temelli bir büyü kullanmasından önce, bu Gambits’leri önem sırasına yerleştirebilir, iyileşmenin devam edeceğinden emin olabilirsiniz.

Hayır, oyun oynamıyor. Daha zorlu savaşlar için, duruma bağlı olarak savaşmalara devam etmeniz ve özel komutlar vermeniz gerekecek. Ancak Gambits, sizi programcı bir şey haline getiren bir ton derinlik katar. Başarılı olmanızı sağlayacak mükemmel komuta zincirini bulmaya çalışan deli bir bilim adamı gibisin.

Görünüyor ve daha iyi ses çıkarıyor

Final Fantasy XII zaten güzel bir deneyim oldu, ama bu oldu PlayStation 2 oyun. O zamanlarda HD grafikleri gibi fantezi şeyler yoktu. Şimdi, Zodyak Çağında bir remaster, yeniden yapılanma değil. Orijinal varlıkları alır ve daha net bir biçimde sunar.

Fakat Final Fantasy XII olağanüstü bir tasarıma sahipti ve HD parlaklığı RPG’yi her zamankinden daha etkileyici kıldı. Renkli şehirlerin karakterleri ve benzersiz kimlikleri var.

Zodyak Çağında da oyun her zamankinden daha iyi ses çıkarıyor. Square Enix orijinal müziği re-orkestra etti, şarkılar daha büyük ve temiz bir ses haline geldi.

Kullanışlı yeni özellikler

Square Enix, bu remasteri, Japonya dışında bir yayın görmemiş olan Final Fantasy XII sürümüne dayandırdı. Yeni bir progresyon mekaniği, Zodyak İş Sistemi ekledi. Orijinal Final Fantasy XII’de, her karakterin aynı yüklemeyle bir Lisans Kuruluna erişimi vardı. Bir büyü kullanmadan, bir yetenek edinmeden veya bir öğe yerleştirmeden önce onun için lisans almalısın. Bu, savaşlardan sonra geleneksel deneyim puanı ile kazandığınız Lisans Noktalarına mal olur.

Orijinal sistemin büyük bir hayranıydım, çünkü tüm mücadelem için bir başka ödül ve karakterlerimi kişiselleştirmenin bir yolu vardı. Zodyak versiyonu, karakterleri aynı tahta olarak vermek yerine, başlangıçta onlar için bir rol seçiyor.Daha sonra, o sınıf için özel olarak tasarlanmış yuvalar ile benzersiz bir Lisans Kurulunu doldurursunuz. Bu, faydalı karakterler oluşturmanıza yardımcı olur, ancak yine de size çok sayıda seçenek sunar. Her karakterin hangi sınıfa dönüşeceğine karar verebilir ve o zaman bu parti üyelerini takas edebilirsin. Hangi lisansların öncelik verileceğini de seçebilirsiniz. Bulduğunuz yeni bir silah için bir yuvanın kilidini açmak için bir sürü harcama yapmak isteyebilirsiniz ya da sadece düz stat ikramiyeler veren Lisans meydanları için yarışmak isteyebilirsiniz.

Zodyak İş Sistemi, oyunu orijinalinden oynayan biri için oyuna eğlenceli bir ufaklık katar; aynı zamanda orijinal sürümü korkutucu bulan yeni oyunculara da yardımcı olur.

Fakat hızlandırıcı bir tamircilik, Final Fantasy XII’yi daha kullanışlı kılan şeylerden biridir. Yüksek Hız Modu, oyunu hızlı ileri almakta ve sadece bir düğmeyi basılı tutarak uzun mesafeleri geçmek için daha az sıkıcı olmaktadır. Eğer bir cutscene girerseniz, otomatik olarak kendini kapatır, bu nedenle önemli bir şey eksik hakkında endişelenmenize gerek yoktur.

Kavgalar sırasında bile Yüksek Hız Modu’nu kullanabilirsiniz. Dolayısıyla, Kumarbazlarınızda yeterince eminsen, dolaşabilir ve çok fazla deneyim ve lisans puanı toplayabilirsin. Neredeyse aldatma gibi hissediyor, ama gerçekte, oyunun daha yavaş ve daha sıkıcı bölümlerinden biraz daha hızlı geçmenize izin veriyor, oysa bu, benim gibi (Ben gibi) Final Fantasy XII’ye ilk girecek biri değilse özellikle hoşuma gidiyor.

Balthier

Balthier şimdiye kadarki en iyi oyun karakterlerinden biridir. O pürüzsüz, kahramanca, kör ve mükemmel bir beyefendi hırsızı. Çok harika, Final Fantasy oyununda görmek istediği tipik genç genç kahramanı Vaan’ın yerine ana karakter olması gerekiyordu.

Kramp atma

Tüm iyileştirmelere rağmen, bu 2006 yılından bu yana hala bir oyundur. Final Fantasy XII’nin dünyası bazen biraz sıkışık olabilir. Şehirler ve çevrelerindeki alanlar, küçük yükleme bölgeleri aracılığıyla birbirine bağlanmış daha küçük alanlardan oluşur. Bugünün devasa açık alan ortamıyla karşılaştırıldığında, biraz klostrofobik ve şirin hissedilebilir.

Sonuç

Final Fantasy XII iyi yaşlanmış. Eşsiz kılan şey, özellikle de Kumarbazlık sistemi hala taze görünüyor. Ve Zodyak İş Sistemi ve Yüksek Hız Modu oyunu daha yeni başlayanlar için daha rahat hale getiren ve daha önce oynamış hayranlar için daha da geliştirilmiş mükemmel iyileştirmelerdir.

RPG’ler için herhangi bir sevginiz varsa, Zodyak Çağı dikkat etmeniz gereken bir klasiktir.

Skor: 93/100
Final Fantasy XII: Zodyak Çağı, PlayStation 4 için 11 Temmuz’da çıkıyor

Bu yardımcı oldu mu?

0 / 0

Bir yanıt yazın 0

E-posta adresiniz yayımlanmayacaktır. Required fields are marked *